Sunday, July 29, 2012

di Sudut Kamar Hatiku


Sudah 2 kali Ramadhan abah tinggalkan kami.. Rasa seperti semalam abah pergi, masih terngiang-ngiang lagi suara abah menyapa saya.. Teramat rindukan abah, hanya tuhan yang tahu.. Waktu berbuka puasa sekarang tidak semeriah dulu. Sekarang setiap pagi raya pula kena ziarahi kubur, pilu dan sayu ja hati ini di sampai di kubur arwah, teramat sedih bila kubur abah bersebelahan kubur arwah ibu saudara saya (kakak abah yang tersayang) yang meninggal 99 hari selepas ketiadaan abah.. urmm, nanti ye saya ceritakan pasal arwahyarhamah ibu saudara saya yang meninggal akibat cancer.. 
Abah, tenanglah kau disana.. 
Mohon kalian sama-sama sedekahkan al - fatihah untuk arwah 
abah saya ~

ARWAHYARHAM ABD RASHAD BIN HJ TAIB
.
.
.
.
.
.

Resah hatiku merindui
Terbayang-bayang anggun, senyum dan tawamu
Baru semalam rasanya bagai setahun
Pemergianmu 
taktertanggung
Indah suasana tika bersama 
Siang dan malam seolah di alam syurga 
Cintamu itu cinta yang setulus jiwa
Dimana ku cari gantinya
Telah kulupa detik hitam selamanya
Yang menodai cinta kita
Tidak terdaya menahan takdirnya
Engkau abadi di dalam dada
Sepi dunia didalam riuh rendahnya
Pedih jiwaku tanggung derita
Patah hatiku kesalan tiada terhingga
Kau satu dalam berjuta
Kepada Tuhan tempatku taruh harapan
Engkau selamanya dalam bahagia
Cintamu itu biar kukenanginya
Di sudut kamar hatiku...
Sekadar coretan buat kenangan
Cerita kita di sini kuabadikan
Tinggi harapan semoga diketemukan
Di alam impian syurga idaman
Tinggi harapan semoga diketemukan
Di alam impian syurga idaman
p/s : kita layan ja lagu ni, kalau sesapa pernah kehilangan org tersayang, dengar lagu nih mesti tersentuh.. Saya amat tersentuh dengan liriknya, apatah arwah abah saya pun sukakan lagu nyanyian Jamal Abdillah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...