Thursday, July 05, 2012

tinta terakhir buat abah

Assalamualaikum
Sebenarnya hari ini 14 Syaaban. genap setahun pemergian ayahanda tercinta. 
Abah pergi di malam nisfu syaaban, tarikh keramat yg tidak akan sy lupakan..

Di kala umat islam menunaikan amalan membaca yasin 3x pada malam itu, kami dikejutkan dgn berita abah telah pergi buat selama lamanya.. dalam sekelip mata nokk .. aduh menitis lagi air mata ni..
 sy rindu abah sy sgt...


Abah,
Dah setahun abah pergi meninggalkan kami, mama, anak-anak abah, dan cucu-cucu abah. Rindu kami pada Abah....



ni surat perakuan kematian n sebab kematian ayahanda tercinta.abah meninggal akibat serangan jantung ataupun heart attack..sy xblh pandang surat itu sehingga ke hari ini,, xpa sy bekongsi jap ng uollss.

16 July, maghrib tahun lepas, 

abah pergi meninggalkan kami begitu saja secara mengejut, abah tak menunjukkan tanda apa2 pun.. Sakit tidak, demam pun tidak.. Tiada sebarang pesan ditinggalkan buat kami.. Paling aku terkilan, abah pergi tanpa aku sempat aku kucup tangan dia dan minta maaf dari dia, tanpa aku sempat lafazkan betapa aku sayangkan dia, sedangkan dia selalu nasihatkan aku bagitahu betapa dia sayangkan anak2 dia, aku ego.. 
Aku selalu sorokkan perasaan sayang aku...


Dan yang lebih menyedihkan, 
abah pergi tanpa sempat melihat cucunya yang pertama membesar
 sedangkan abah merupakan orang yg paling eksaited dengan kedatangan ahli baru dalam keluarga kami...


Aku keluar berjalan longlai dari emergency tok cari suami, suami yang tengah jalan ke arah aku terkejut tengok aku menages tanpa henti... Aku hanya mampu berkata "saya dah jadik anak yatim, bang... Abah dah takda lagi".... 
Suami segera memelok dan memujuk aku jangan bersedey, 
lebih2 lagi aku baru lepas pantang.
Pas je selesai sume urusan di hospital, 
jenazah di bawa balik tok dikebumikan keesokan harinya. 
Aku benar2 rindukan arwah abah, rindukan nasihat dia.. 
Apa yg mampu aku buat adalah sedekahkan 
Al-Fatihah dan Bacaan Yassin je buat arwah kat sana.. 

Mari kita sama-sama sedekah al fatihah buat arwah abah saya yg tercinta.
semoga rohnya ditempatkan dikalangan para as solihin .. amin..


Abah..
Abah “tidurlah” dan “rehatlah”... kami akan sentiasa rindukan Abah, dan doakan Abah dari sini. Insyaallah, kita jumpa lagi “di sana”.......

ABAH .. I will always love u .. 
love mama, love our family..


RAYYAN pun rindukan abah...










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...